De eerste weken DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Laura Putten - WaarBenJij.nu De eerste weken DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Laura Putten - WaarBenJij.nu

De eerste weken DC

Door: Laura van der Putten

Blijf op de hoogte en volg Laura

17 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Lieve allemaal,

Daar ben ik weer, vanuit Washington, DC! Precies drie jaar geleden zat ik hier ook, toen voor mijn praktijkstage en nu voor mijn afsluitende managementstage. Voor diegenen die niet helemaal op de hoogte zijn van mijn stage en afstudeertraject, de 5 maanden stage die ik nu loop tot aan februari zijn mijn afsluitende stage, waarmee ik de laatste punten voor mijn studie ga binnenkoppen en hiermee op 25 maart mijn diploma in ontvangst mag nemen. Toch blijf ik nog tot aan oktober hier in de USA, omdat de hotels bij dit soort trajecten (MIT, Manager in Training) verwachten dat je hier een jaar over doet en je dan een jaar hebt om ook alles te leren en te verdiepen. Op dit moment ben ik begonnen aan mijn derde week stage, maar voordat ik hier over vertel zal ik bij het begin beginnen.

Op 26 september vloog ik, na afscheid te hebben genomen van Mama en Miranda, in m'n eentje met een rechtstreekse vlucht naar Dulles Airport. Gelukkig had ik een stoel met extra beenruimte geboekt, waar ik geen moment spijt van heb gehad, want heb heerlijk chill 3 films kunnen kijken met m'n benen languit. De tijd vloog dan ook voorbij, en voor ik het wist stond ik weer met m'n voeten op Amerikaanse bodem. Gelukkig was de rij bij de douane deze keer ook kort, wat er voor zorgde dat ik binnen een uur na het landen al in de shuttle zat, bepakt en bezakt met m'n 28 kilo zware koffer (hoe heb ik dat vorige keer toch gedaan, met maar 11 kilo heen?).
De shuttle bracht me naar het appartement van Marco (ook een MIT vanuit Maastricht die al een maand eerder begonnen was), waar ik gelukkig de eerste dagen op de bank mocht crashen. Ik had namelijk nog geen appartement gevonden, en het hotel had niet op mijn verzoek gereageerd om in een kamer daar te mogen slapen. Gelukkig had ik al wel een appartement op het oog, waardoor ik meteen die middag een afspraak kon maken voor een bezichtiging de volgende dag. Die eerste avond heb ik meteen alle andere stagiaires die hier wonen ook gezien, omdat we bij Marco thuis gezellig een biertje gingen drinken. Erg gezellig, en zo ook meteen door het tijdsverschil heen wanneer je pas om 1.30 gaat slapen (en dat met 6 uur verschil met Nederland!).
De volgende dag was het dan tijd om een appartement (studio) te gaan bezichtigen. Dit lag zo'n 15 minuutjes met de bus van Marco vandaan, wat neerkomt op zo'n 20 minuutjes van m'n hotel. Ik werd hier erg vriendelijk ontvangen en rondgeleid, en de studio zag er zo op de eerste blik ook goed uit. Nadat ik hier geweest was gelijk even met mama gefacetimed, om even te peilen wat zij er van vond. We besloten samen er nog een nachtje over te slapen, wat ik vervolgens ook gedaan heb. Ergens was er toch wel een soort van twijfel (vooral over de prijs), maar iets met een lagere prijs was dichterbij het centrum echt niet te vinden. Uiteindelijk dus besloten om het te doen, en na de dagen hierna het geld voor de borg en eerste maand huur bij elkaar gescharreld te hebben was het dan op woensdag ook tijd om te verhuizen. Helaas had ik nog maar weinig spulletjes, en is zelfs een bed nog te luxe voor me op dit moment, vandaar dat ik nu ook op een luchtbed in een lege ruimte lig ;-). De basics zijn gelukkig wel al gekocht en ik kan dus in ieder geval redelijk normaal wonen hier.

Nadat ook de woning geregeld was, was het tijd om te beginnen met stage. Het hotel had ik een aantal dagen eerder al bezocht, en de eerste indruk was in ieder geval erg goed. Het hotel zag er mooi uit en ik werd vriendelijk begroet en ontvangen. Voor de liefhebbers, dit is het hotel: http://hamiltonhoteldc.com/
Op vrijdag 2 oktober was mijn eerste werkdag, welke begon met een behoorlijke hoeveelheid computertrainingen. Ik zal ook even uitleggen wat mijn stageplan ongeveer inhoudt; ik zal starten met werken bij de Front Desk (receptie), waarna ik langzaam door zal groeien naar de functie van Manager On Duty (dit betekent dat je verantwoordelijk bent voor de complete ‘voorkant’ van het hotel) en wie weet nog wel verder, daarbij zullen we zien wat de tijd me voor kansen geeft. Deze computertrainingen waren er om me bekend te maken met het systeem dat hier gebruikt wordt en om je wat bij te brengen over hele logische dingen zoals wachtwoorden verzinnen etc. Hier was ik dus na 2 dagen ook al goed klaar mee. Gelukkig mocht ik de dagen hierna doorschuiven naar een ander onderdeel, PBX. Dit is het gedeelte van het hotel waar alle telefoontjes binnenkomen en je dus als geen ander bezig bent met het hotel leren kennen, zowel de afdelingen als de mensen die er werken. In het begin best een beetje scary om de telefoon op te nemen, vooral omdat je niet iedereen altijd even goed verstaat (mensen zijn er hier dol op om handsfree te bellen, wat de verstaanbaarheid niet ten goede komt). Toch had ik er na 2 dagen samen met Marjorie, een echte Jamaicaanse die het in het kleine kantoortje ook warm stookte tot een goede 26 graden, m’n draai wel in gevonden. Toen werd het dan ook tijd om door te gaan naar de Front Desk. Hier mocht ik eerst een aantal uurtjes kijken hoe de rest het deed, en daarna was het aan mij de beurt om m’n eerste eigen check-in te doen. Dit verliep best wel soepel en hierbij merkte ik wel dat het toch wel fijn is, ook al was dit niet bij Front Desk, om wat ervaring in het (Amerikaanse) hotelwezen te hebben. Je hebt hierdoor al iets meer kennis van de specifieke dingen die gasten kunnen vragen en ook de hotspots van de stad kan ik ze in ieder geval uitleggen.
Zo ging het allemaal steeds een stukje beter, en op dit moment, aan het einde van week 2 check ik zelf mensen in en uit, en kan ik het grootste deel van de vragen die ze hebben wel beantwoorden. Uiteraard zijn er ook nog genoeg challenges, want betalingen bijvoorbeeld zijn en blijven lastig hier. Voordat ik dan ook kan doorschuiven richting Management positie, zal ik hier wat meer oefening in moeten hebben zodat ik dit ook kan handelen.

Uiteraard heb ik niet alleen maar gewerkt, maar ook al genoeg leuke dingen gedaan! Zo ben ik met Marco en Yentl (allebei HMSM stagiaires) naar Arlington Cemetary geweest, wat echt ontzettend groot en indrukwekkend is. Hierna een heerlijke pizza gegeten in het prachtige Georgetown. Ook alweer een wandelingetje gemaakt door mijn oude buurt Chinatown, waar we natuurlijk ook een Happy Hour mee moesten pakken en wat eten bij Vapiano's!
Ook was Lisanne, die ik ken van mijn vorige stage hier en die ook uit Best komt, afgelopen week in de stad en ook met haar heb ik heel wat leuke dingen gedaan. Zo zijn we uiteraard naar mijn favoriete mall Pentagon City geweest (zonder iets te kopen!), hebben we lekker gegeten, rondgelopen en ik heb zelfs m’n eerste museum weer van binnen gezien.
Gisteren heb ik op mijn vrije dag vooral nog even genoten van het lekkere weer, 18 graden en een heerlijk zonnetje, door te gaan lopen vanuit mijn appartement naar Georgetown. Dit bleek achteraf toch zo’n 4km te zijn, maar zo voelde het totaal niet, omdat je constant wel iets te zien hebt onderweg. Terug toch maar met de bus gegaan, want bergopwaarts is het toch iets minder aantrekkelijk. Daarna ook de dichtsbijzijndste supermarkt opgezocht, de Giant, die ook onderdeel blijkt te zijn van Ahold, vandaar dat ik het zo’n fijne supermarkt vond ;-). Ze waren zelfs bezig een bepaald stukje om te bouwen zodat er plek gemaakt werd voor Etos producten, dat is natuurlijk helemaal leuk! Ik denk dat ik hier in totaal ook wel een uur heb rondgelopen, heerlijk om zo alle producten te bekijken en uiteindelijk alleen je standaard dingen te kopen.

Dat waren dan drie weken samengepakt in een zo kort mogelijk verhaal, al is het nog behoorlijk lang geworden. Tot nu toe vermaak ik me dus prima hier, en ik begin steeds meer te wennen aan het werken, waardoor de dagen ook echt voorbij vliegen. Zondag is het eerste ‘feestje’ van het werk, waarbij een surprise party voor een van de managers wordt georganiseerd omdat deze 1 november gaat trouwen. Ik ben benieuwd wat voor een feestje het gaat worden! Voor mij zal het in ieder geval niet te laat worden, aangezien ik de volgende ochtend weer om 7 uur moet werken, en dat betekent dus om 5.30 opstaan… Dat is iets waar ik denk ik nooit aan zal wennen ;-)

Tot slot wil ik hier nog graag eindigen met mijn adres, omdat zoals jullie kunnen begrijpen mijn muren nog helemaal kaal zijn en ik deze dolgraag wil vullen met leuke kaartjes. Dus iedereen die iets leuks te vertellen heeft, of mij een leuke, gevulde muur gunt, stuur me vooral een kaartje! Word ik erg blij van!

Laura van der Putten
4201 Massachusetts Avenue NW
Apt. 4038
Washington, DC, 200015


Dit was dan mijn ellelange verhaal, respect als je het helemaal gelezen hebt!
Liefs vanuit een zonnig en mooi Washington, DC,


Laura

  • 17 Oktober 2015 - 06:38

    Vera:

    Leuk om te lezen, schat! Ik zie jouw enthousiaste hoofd al voor me in Georgetown, Pentagon city en Vapiano's

  • 17 Oktober 2015 - 07:26

    Mama:

    Och, wat een heerlijk verhaal, het kan mij nooit lang genoeg zijn !! Ik hoop dat je muren en je kamertje gauw gevuld gaan worden, maar na je snapchat van net kun je al een beginnetje gaan maken volgens mij

  • 17 Oktober 2015 - 07:34

    Elly:

    Hi Laura,
    Leuk om je reisverslag te lezen.
    Veel plezier daar in DC. Enne.... Dat diploma gaat jou zeker lukken.
    Groetjes

  • 17 Oktober 2015 - 07:58

    Monique:

    Hoi laura, wat een mooie en leuke ervaring die je gaat opdoen! Ik kwam je moeder tegen toen ze je net had weg gebracht! Heel veel succes met deze uitdaging en ( volgens mij hoef ik het niet te zeggen) genieten maar!
    Gr. Monique

  • 17 Oktober 2015 - 08:57

    Ingrid:

    Lauwe!! Wat klinkt het super! Ben zo jaloers dat je daar weer bent. Welk gedeelte van de stad woon je nu? Heeel veel succes en plezier, hopelijk kan ik je nog een keer op komen zoeken! En vergeet niet te gaan karaoken! Haha xx

  • 17 Oktober 2015 - 10:16

    Marianne:

    Hoi Laura,

    Zaterdagmorgn 10uur is het hier. Ik maak een ontbijtje en pak zoals alijd de iPad Erbij om te Lezen. En Dan verrassing, Ik ontvang een heel reisverslag van me. Erg leuk om zo te Lezen.

    En ook nu ga jij het daar weer helemaal maken!

    Genies van me tijd daar en dat die Muur maar vol mag komen hangen.
    Groetjes Marianne

  • 17 Oktober 2015 - 10:56

    Nadine:

    Heel gaaf weer lau!! Vergeet de pizza's niet te bestellen aan de maciedonaldsavenue! Ik ben echt jaloers, geniet ervan!!

  • 17 Oktober 2015 - 12:41

    Wilma:

    Hee die laura, wat leuk om te lezen hoe het daaro gaat. Geniet ervan meis. Kaartje komt er aan !

  • 18 Oktober 2015 - 08:26

    Karin :

    Superleuk om te lezen!
    Blijf vooral schrijven, het is zo leuk om op deze manier een kijkje in jouw Amerikaanse avontuur te mogen nemen! Gaaf en stoer zoals je dit allemaal doet, succes en geniet ervan! (Je mamske glimt vast van trots!)

  • 19 Oktober 2015 - 20:54

    De Akkertjes:

    Hi Laura,
    Wat leuk om je verslag te lezen. Wij horen natuurlijk vaak verhalen over jou via je moeder maar zo'n verhaal van jezelf is erg leuk.
    Heel veel succes daar en geniet ervan !!
    Groetjes van ons allemaal.

  • 20 Oktober 2015 - 11:59

    Harold En Jacqueline Sweers :

    Hoi Laura,echt hartstikke leuk om zo met je mee te reizen.
    Wij vinden je superstoer,je hebt groot gelijk om deze mooie kans te pakken.
    Zullen zeker af en toe een kijkje nemen op de site,weten we tenminste waar mama het over heeft als we weer bijelkaar zitten. Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 25 Juli 2012
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 6088

Voorgaande reizen:

26 September 2015 - 01 Oktober 2016

Managementstage Washington DC

30 Augustus 2012 - 03 Februari 2013

Stage in Washington DC

Landen bezocht: