Eerste dagen in Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Laura Putten - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Laura Putten - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Washington

Blijf op de hoogte en volg Laura

05 September 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hey you guys! (Komt dit je bekend voor Miranda?)

Nou daar is dan eindelijk mijn eerste verhaaltje. Ben hier inmiddels bijna een week, dus het werd er wel eens tijd voor.
Afgelopen woensdag was het dan eindelijk zo ver. We vlogen om 12.30 vanaf Schiphol, en dus was het om 8 uur tijd om vanaf huis te vertrekken. We hadden om 9.30 afgesproken op Schiphol met Tom, mijn mede-reisgenootje. Na nog even wat gedronken te hebben, en gewacht te hebben op Ingrid en Janneke (die zoals ik van ze gewend ben een tikje te laat waren haha, heb ze dus helaas niet meer gezien) was het tijd om door de douane te gaan. Klein traantje weggepinkt, mama iets meer, en toen gingen we dan echt. Snel nog even m’n stage-luchtje (Miss Dior) gekocht, zodat ik wanneer ik die draag altijd aan stage/Amerika kan denken.
Na de gebruikelijke veiligheidszooi was het dan eindelijk tijd om te boarden, daar gingen we dan, voor 5 maanden naar Washington! De vlucht is verder prima verlopen, lekker film gekeken, een kleine powernap gedaan en toen was het alweer tijd om te landen. Gelukkig duurde het bij de douane allemaal niet zo lang, en 10 minuten later stonden we met onze koffers in de hand buiten bij de shuttle die ons naar het appartement zou brengen.
Klein rondje Washington meegepikt, en toen waren we er dan eindelijk! De plek waar we 5 maanden gaan verblijven. We kwamen binnen en toen kwamen toevallig gelijk onze andere roommates uit de lift gestapt. Voor diegene die het niet weten, we wonen hier met 6 hotello’s samen in een 3-kamer appartement. We hebben een 3-persoonskamer met eigen badkamer én walk-in-closet, waar ik slaap samen met Anouk en Vera. We hebben nog een 2-persoonskamer, daar slapen Annelie en Nadine en nog een ‘sunroom’/serre waar Tom in z’n eentje slaapt.
Die avond zijn we gelijk uit eten gegaan bij Vapiano, een Italiaans restaurant waar je super lekkere pizza’s, pasta en carpaccio kunt eten. Daarna kwamen er nog wat andere stagiaires van de hotelschool langs, die hier zitten voor hun afsluitende managementstage. Gezellig nog wat gekletst, en toen was het toch echt wel tijd om naar bed te gaan, aangezien het voor ons gevoel al echt 5 uur
’s nachts was ofzo.
De volgende dag waren we dan klaar om de stad te gaan verkennen. Maar eerst moest natuurlijk het zwembad bij ons appartementencomplex (op de 13e verdieping) geprobeerd worden. Prima te doen, en daarna waren we klaar om de nodige dingen te gaan regelen. We zijn gelijk naar de bank gegaan, om een rekening te openen. Daar in totaal zo’n 2 uur gezeten, maar daarvoor krijgen dan wel een pas met de Amerikaanse vlag erop haha. Daarna ben ik met Annelie en Tom nog even naar Pentagon City geweest, een winkelcentrum met 4 verdiepingen aan geweldige winkels. Daar even een Amerikaans telefoonnummer geregeld (voor de liefhebbers: 1 202 640 3605) en de Victoria’s Secret en Abercrombie ingegaan. Die avond kwamen de managementstagiaires en Alexander, ook een praktijkstagiar van de hotelschool bij ons pizza en bbq eten, zodat we daarna konden gaan stappen bij Club Fur. Die avond zou namelijk DJ Chuckie (een Nederlandse DJ) daar draaien, en daar moesten wij als Nederlanders natuurlijk even een kijkje nemen. Hartstikke leuke avond gehad en toen zijn we rond de klok van 4 uur toch maar ons bedje in gedoken. De volgende dag lekker rustig aan gedaan en nog een keer naar Pentagon City geweest om ook voor de anderen een telefoonnummer en dergelijke te regelen. ’s Avonds hebben we weer bij Vapiano gegeten, lekker!

Zaterdag vonden we het dan toch echt tijd om wat van de stad zelf te zien, en zijn we naar the Mall geweest, dit is de plek in Washington waar alle monumenten te zien zijn. Daar een hele grote ronde gelopen in 34 graden, langs o.a. the Lincoln Memorial, the Vietnam Memorial en World War II Memorial (Google is your best friend). ‘s Avonds hebben we dan toch ook een keer zelf gekookt, lekker biefstuk met salade.
Zondag was het tijd voor onze wekelijkse rustdag haha, en hebben we niet veel nuttigs gedaan. Ben zelf nog even langs wat winkels geweest om ‘nuttige’ dingen te kopen. Make-up tasjes en Peanut Butter Oreo’s zijn namelijk echt supernuttig. ’s Avonds waren we uitgenodigd door een Nederlandse man hier in het appartement, die hier al 25 jaar woont, om bij een vriend van hem te komen eten. Daar dus heengegaan en lekker kippetjes en maiskolven gegeten en wat gepraat over het wonen en leven in Washington.

En vandaag is het maandag, Labor Day hier in Amerika, en omdat alle kantoren dan gesloten zijn hoefden wij vandaag ook nog niet met stage te beginnen. Een uitgelezen kans dus om iets typisch Amerikaans te doen, naar een baseball game. De National’s (Washingtons team) speelde tegen de Chicago Cubs en we hadden bij een of andere gast buiten het stadion kaartjes weten te scoren voor $10 per stuk. Ook stonden er kraampjes waar ze petten en andere merchandise verkochten, dus wij hebben allemaal een leuk rood petje met de letter W erop gekocht, om te laten zien voor wie we waren. We zaten superhoog in het stadion, en hebben zo goed uit kunnen zoeken hoe het spel nu precies in elkaar zat. 3 uur later toen het afgelopen was, wisten we dus inmiddels ook wel een beetje hoe het werkte, en het belangrijkste: we wisten dat Washington gewonnen had! Weer terug met de metro en even wat benodigdheden voor het appartement gekocht. Ik slaap namelijk nog steeds onder alleen een hoeslaken, omdat we alleen 2-persoonsdekbedden hebben maar geen bijpassende hoezen. Die hebben we dus gekocht, alleen nu blijkt dat het geen hoeslaken is wat je om het dekbed kunt doen, maar alleen een losse laken? We zijn er dus nog niet helemaal uit hoe dit werkt, dus als iemand nog tips heeft; kom maar door! Daarna wederom bij Vapiano gegeten haha, ze beginnen ons al bijna te herkennen daar haha. En nu zitten we, zoals iedere avond tot nu toe, een enge film te kijken en ik ben ondertussen dit stukje aan het schrijven.

Zoals wel te lezen is heb ik het hier prima naar mn zin, en heb ook wel zin om morgen met stage te beginnen! Ben benieuwd hoe het hotel eruit ziet, want daar ben ik nog niet langs geweest. We zullen het mee gaan maken, en jullie zullen aan het eind van de week wel weer eens lezen hoe het geweest is. Sorry dat ik er zo’n lang verhaal van gemaakt heb, maar het koste me nogal wat moeite om te bedenken wat we ook alweer op die en die dag gedaan hebben dus het was vooral handig voor mezelf haha. De volgende zal ik proberen wat minder lang te laten zijn.

X0x0
Laura

p.s. Hierbij ook nog even mijn adres, ik vind het altijd heel leuk om kaartjes enzo te ontvangen, dus voel je vrij om wat op te sturen!

Laura van der Putten
450 Massachusetts Avenue NW, App. #403
20001, Washington, D.C.
USA

  • 06 September 2012 - 07:05

    Francie (mama):

    Hoewel ik eigenlijk alles al van je gehoord had vind ik het superleuk om dit te lezen, en blijf vooral wél lange verhalen schrijven : superleuk!!!
    Geniet nog lekker van je vrije tijd.... en na je dutje zullen we elkaar vast weer "spreken"...
    xxx

  • 06 September 2012 - 07:58

    Monique Van Den Elzen:

    Nou zo te horen heb je al de eerste paar dagen genoten. Nou nog een leuke stage en alles is compleet.
    Geniet ervan ...de 5 maanden zullen denk ik wel zo voorbij zijn...voor jou!

    Groetjes Monique

  • 06 September 2012 - 10:34

    Suzanne Beelen:

    Laura!

    Klinkt super leuk zeg allemaal!
    Ik zou zo langs willen komen ;). Geniet er nog van de komende tijd en veel succes op je stage!
    Ben ook zeer benieuwd naar foto's.

    XX Suus

  • 06 September 2012 - 17:13

    Marianne:

    He Laura,

    Leuk om je te volgen en zo te lezen wat je allemaal meemaakt. Je schrijft net zo lekker als Francie.
    Dus vooral ............ doorgaan, met je lange verhalen. Ik zie het helemaal voor me.
    Het begin is al super gaaf. Ga vooral door met lekker genieten, en niet te vergeten het werken..... en houdt ons lekker op de hoogte.

    groetjes, Marianne

  • 11 September 2012 - 10:19

    Marie-Louise :

    Hee grote pretletter,

    Wow, wat heb jij het weer getroffen dat je deze geweldige ervaring van je THINGS-TO-DO lijstje kunt strepen;). De adrenaline stuitert door je (levens) verhaal heen, maar geweldig leuk om te lezen, want als je de oogjes even dicht doet, zit je gewoon bij jou in de buurt. Uiteraard ga ik je volgen!!
    Wel grappig dat jou stage-luchtje al jaren mijn favorietje is, dus ik mag hopen dat je mede daardoor niet teveel aan mij gaat denken haha. (Je ex-tanteke uit een ver verleden;-p).
    Nou poppedop, op afstand probeer ik ook nog een beetje met je mee te denken betreffende je dekbedovertrek, maar misschien is hetwel een optie om twee lossen lakens aan elkaar te maken (met een eenvoudig steekje of klitteband), onder openlaten en hoppetee, dekbedje durin.

    Belachelijk veel plezier aan de overkant!
    Er zal ongetwijfeld ook een momentje komen dat je al je dierbare in het Brabantse land gaat missen, incl. de knuffels en lekkerste lasagne van je moederke, maar ook dan heb je genoeg bagage om op terug te vallen en : if it doesn't kill you, it makes you stronger!

    Bye bye, lieve lange Laura.
    We denken aan je!!

    Knuffelkes uit Valkenswaard
    Marie-Louise Marvin Sabine

  • 11 September 2012 - 10:27

    Marie-Louise:

    Excuse me, ik had per ongeluk het verkeerde e-mail adres gebruikt. Oeps, slip of the finger. Aangezien ik allergisch ben voor rode kruisjes, moest ik dat bij deze even corrigeren:-).

    ENJOY ENJOY ENJOY!!
    Lfs. M.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 25 Juli 2012
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 6097

Voorgaande reizen:

26 September 2015 - 01 Oktober 2016

Managementstage Washington DC

30 Augustus 2012 - 03 Februari 2013

Stage in Washington DC

Landen bezocht: