Het laatste beetje vrije tijd... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Laura Putten - WaarBenJij.nu Het laatste beetje vrije tijd... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Laura Putten - WaarBenJij.nu

Het laatste beetje vrije tijd...

Blijf op de hoogte en volg Laura

11 September 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hee iedereen,

Daar ben ik weer met een verslagje. Bij het vorige verslag was ik gebleven bij de dag dat Tom en ik weer een keer bij het hotel langs zouden gaan om kennis te maken met de HR-manager. We wilden eigenlijk ‘s morgens vroeg al gaan, maar toen lag Tom nog zo heerlijk te slapen dat ik besloot om maar eerst m’n andere belangrijke taak van die dag te gaan doen; een MacBook kopen! Dus op naar Pentagon City, naar de Apple Store. (Zie nu dat ik dit al verteld had haha, sorry.)
Een laptop rijker, en heel wat dollars armer terug naar het appartement en vanuit daar weer netjes in pak op naar het hotel. Daar kennis gemaakt met de HR-manager, aardige man, alleen wat praat die gast ontzettend sloom haha. Hebben daar ruim een uur gezeten en informatie gehad voor 5 minuten ofzo.

Die avond hebben we volgens mij thuis gegeten (ik weet niet meer zo goed wat nu welke dag was..) en zijn we daarna gaan stappen bij Midtown. Het was daar echter voor een donderdag erg rustig, en dus zijn we redelijk op tijd, na wat shotjes Wodka, weer richting huis gegaan. Ik heb echt geen idee meer wat we vrijdag gedaan hebben, maar volgens mij niet veel nuttigs.

Ik kom er nu achter dat ik echt niet meer zo goed weet op welke dag we wat hebben gedaan, dus zal het maar even random vertellen. We zijn een keer uit eten geweest met de hele groep stagiares en daarna nog met de 21 ers een drankje gaan doen in een bar met live-muziek. Daar was het heel rustig dus zijn op tijd maar weer richting huis gegaan.

Ook zijn we een middag naar een museum geweest. Ja, ik hoor jullie al denken, Laura en een museum? Het was dus ook helemaal niet mijn ding, heb daar maar een beetje kansloos rondgelopen en gekeken of er nog iets interessants bijzat, maar helaas. Toen we naar buiten liepen had het ineens heel hard geregend, en was het flink wat afgekoeld. Liep ik dan in m’n korte broek en topje.
Na het museum weer uit eten geweest met een hele groep, wederom bij Vapiano. Was eigenlijk niet de bedoeling, maar de restaurants zaten zo vol dat dit nog de enige oplossing was. Daarna in ons appartement nog een drankspelletje gedaan, kingzen. Hartstikke leuk, vooral wanneer sommige mensen drinkbuddy’s van elkaar worden en dus ontzettend veel moeten drinken. Gelukkig ben ik hartstikke goed in dit soort spelletjes en ging ik dus als een van de nuchterste personen richting de club. Daar aangekomen was het nu wel hartstikke druk, en we moesten dus ook even zoeken voordat we elkaar weer gevonden hadden vanuit de taxi’s.
Op een gegeven moment konden we ook niet naar boven omdat een jongen even hardhandig de ruimte uit gezet werd. Werd even flink bij z’n keel gegrepen. Geen ruzie maken dus met de uitsmijters hier! We hadden elkaar allemaal weer gevonden, en toen vond Vera ook nog een groep Chinezen met wie ze vorige keer ook geborreld had. Deze groep had een prive tafel waarbij ze dan ook gelijk een fles wodka en champagne krijgen. Ze nodigden ons uit om ook bij hun te komen staan, en we kregen gelijk een glas Champagne aangeboden, lekker! Hartstikke leuke avond gehad. Kregen ook al van hun het aanbod om een keer op een zondag met ze mee te gaan op de boot om daar een feestje te bouwen. Daar zullen we nog maar eens over nadenken…;-)
Zondag ben ik met Vera lekker wezen shoppen, niet veel gekocht maar wel een leuke middag gehad. Daarna lekker thuis biefstuk van de grill gegeten en chill een filmpje gekeken. De rest ging vroeg naar bed omdat ze maandag allemaal op tijd weer moesten beginnen met werken.
Ik heb zelf maandag weinig nuttigs uitgevoerd, behalve het terugkijken van Boer zoekt vrouw haha. Ben toch wel blij dat je niet hebt meegedaan Mama, want er zitten me toch gekken bij ;-)

Vandaag ben ik met Tom langs het Social Security Office geweest. Je moet namelijk wanneer je in de USA wilt werken een Social Security Number hebben, net zoiets als een burgerservicenummer. Dit moet je bij zo’n Office aan gaan vragen, en de verhalen gaan er altijd al over rond dat dit hartstikke lang duurt en je dit pas na 10 dagen in de USA kunt halen.
De andere 4 stagiaires zijn afgelopen week al geweest, omdat zij 2 dagen eerder gearriveerd waren , waren voor hun de 10 dagen al voorbij. 2 van hen kregen daar echter te horen dat het nog niet kon, en de anderen krijgen het nummer pas over 4/5 weken. En dat krijg je dan te horen na 2 uur daar te zitten wachten, fijn…Dus wij waren een beetje huiverig om het aan te gaan vragen.
We gingen dus vanmiddag, en hebben ‘maar’ 3 kwartier hoeven wachten voor we aan de beurt waren. Toen die vrouw mijn naam zag (inclusief doopnamen behoorlijk lang haha) zei ze al gelijk dat hem dat niet zou worden en dat ik zo’n 6 weken op mijn nummer zou moeten wachten. Ze zijn hier gewend dat je 1 middle name hebt, en ik val dus nogal uit de toon met m’ n 3 middle names.
Uiteindelijk is het toch gelukt, en als het goed is krijg ik over maximaal 2 weken een pasje thuisgestuurd met daarop m’n Social Security Number. Dat betekent dat ik dan ook uitbetaald kan worden! Jeej!

Het verhaal is toch weer behoorlijk lang geworden, verdorie . Vanaf volgende keer zal het vast minder worden, aangezien de vrije tijd dan ook een stuk minder wordt. Morgen begin ik met de eerste training, donderdag dan een dagje in het hotel werken en vrijdag de tweede training. Geen idee of ik dan het weekend ook in het hotel moet werken, of dat ik dan gewoon vrij ben. Dat zullen we donderdag denk ik wel horen. Ben benieuwd!

Liefs, x0x0
Laura

p.s. Foto's staan op Facebook!

  • 12 September 2012 - 07:20

    Francie:

    Kind, wat n avonturen weer! t Is dat ik jou ken, anders zou ik me een beetje ongerust gaan maken, jij daar in the big city!! (that sleeps sometimes, it's not New York)
    Ja, haha...die boeren... ik vind die Aad toch een arrogante bal ... ppfff.... ach, ze zoeken maar fijn een boerinneke. wie weet kom ik m'n boerke nog weleens ergens tegen..hihi..;-)

    Ga genieten van je stagetijd, we blijven hier graag op de hoogte van alles, dus ook gewoon met lekkere lange verhalen blijven komen!!

    -xxx- Mama

  • 14 September 2012 - 11:29

    Ingrid:

    Lauwe! Lees je verslagen nu pas voor het eerst, maar klinkt heeeel goed allemaal! Hoeveel geld heb je daar al wel niet uitgegeven?? 2000-3000 euro? Ben benieuwd hoeveel ik dan mee moet nemen als ik langskom:| Nog iets meegekregen van 9\11 daar? En hoe is zijn je eerste dagen en trainingen geweest?? Ben benieuwd! You know you love me, xoxo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 25 Juli 2012
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 6096

Voorgaande reizen:

26 September 2015 - 01 Oktober 2016

Managementstage Washington DC

30 Augustus 2012 - 03 Februari 2013

Stage in Washington DC

Landen bezocht: