Alweer bijna 8 weken in the States... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Laura Putten - WaarBenJij.nu Alweer bijna 8 weken in the States... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Laura Putten - WaarBenJij.nu

Alweer bijna 8 weken in the States...

Blijf op de hoogte en volg Laura

20 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hee allemaal!

Wow, ik zie nu pas dat het alweer bijna een maand geleden is dat ik mijn vorige verslag heb geschreven. Ik had echt niet door dat er al zoveel tijd tussen zat, time flies when you’re having fun! De tijd gaat echt supersnel, ben alweer bijna 8 weken hier en heb me nog geen moment verveeld! Voor ik het weet is het alweer kerst, en dan is het nog maar een maandje stage voor ik alweer naar Nederland vlieg.
Dat wordt nu dus even flink in mijn geheugen graven om te bedenken wat ik allemaal nog te vertellen heb over de laatste weken. (Mochten er trouwens gekke spelfouten in dit verhaal staan, ik schrijf dit in een Amerikaanse word, dus af en toe past hij Nederlandse woorden automatisch aan naar Amerikaanse)

Er is natuurlijk veel gewerkt de laatste weken, en merk nu ook echt dat er een ritme in begint te komen. Iedere dag vroeg opstaan went voor mij natuurlijk nooit en daarom is het ook wel fijn dat ik in het weekend een uurtje later (9 uur) mag beginnen, dit voelt dan echt als uitslapen. Het werk zelf is nog steeds leuk, het wordt zelfs alleen maar leuker hoe meer je de routine erin krijgt en de ladies leert kennen. Ik ben op dit moment bezig om alle feitjes die ik over de ladies weet op te schrijven, zoals het land waar ze vandaan komen, of ze kinderen hebben enz. Zo kan ik tenminste nog eens een vraag stellen over bijvoorbeeld hun kinderen en met een beetje geluk weet ik da nook nog hoe oud ze zijn. Merk ook dat de ladies steeds meer tegen me gaan vertellen als ik gewoon een praatje met ze kom maken. En deze feitjes schrijf ik dan natuurlijk weer op in mn boekje!
Ben verder op het werk nog steeds met dezelfde taken bezig en probeer het voor mezelf ook interessanter te maken door verbeterpunten in housekeeping te zoeken en daar wat mee te doen. Zo had ik laatst bijvoorbeeld instructies gemaakt hoe een alarmclock in te stellen, het viel me namelijk op dat veel ladies en housemen niet wisten hoe dit moest. Deze instructies heb ik ‘s ochtends bij de stand up uitgedeeld, vonden de managers ook een leuk en goed idee dus weer een goede daad gedaan.

En wat heb ik zoal in mn vrije tijd gedaan? Vooral veel geslapen en geshopt, ik vraag me echt nu al af hoe ik dit allemaal mee naar huis ga krijgen. Denk dat we met zn 6en beter een international verhuisbedrijf in kunnen huren haha. Verder is er op dinsdagmiddag altijd wel ergens een happy hour, waar we al een aantal keer met wat mensen heen zijn geweest. Zo krijg je toch nog een beetje het weekendgevoel, ondanks dat je nooit in het weekend vrij bent. Ook de bioscoop is een van onze favoriete plekken om heen te gaan in de avonduren. Er is bij ons om de hoe keen grote bioscoop, waar alle films de hele dag door draaien en dus ben ik al naar Pitch Perfect (aanrader!), Taken 2 en the House at the End of the Street geweest. Zondag staat Paranormal Activity 4 op het programma, we zijn allemaal wel dol op enge films. Gelukkig krijg je met een studentenkaart ook korting, zo kunnen we deze hobby ook goed blijven betalen.

Ook uit eten gaan we vaak, laatst heb ik op m’n vrije dag heel decadent geluncht bij een tapasrestaurant met allerlei lekkere dingen. Daarna zijn we een manicure gaan doen, dus de nagels zagen er ook weer prima uit, en vervolgens belde Jop of we zin hadden om ‘s avonds weer mee uit eten te gaan. Ja hoor, altijd! Die avond zijn we naar een wijnbar geweest, waar ik eindelijk weer eens een goed glas rode wijn kon drinken. We waren daar met Ashley en Jop, 2 managementstagiaires, en Maarten en vrienden van hem uit New York. Maarten is een jongen die afgestudeerd is aan de hotelschool en nu in het Waldorf Astoria in New York werkt. Wel grappig, want ik had hem al eerder leren kennen aan de keukentafel van de welbekende ‘Popweg’ in Maastricht, omdat hij daar in huis woonde met wat vrienden van Caves. Grappig om hem dan in Washington weer tegen te komen. We hebben die avond heerlijk gegeten, en daarna nog een drankje gedaan met deze mensen. Helaas was deze hele dag wel een beetje duur, het heeft me in totaal bijna 200 dollar gekost. Oeps! Gelukkig verdien ik nog wel aardig wat geld met deze stage zodat ik me deze luxe levensstijl kan veroorloven.

Over luxe gesproken, het eerste tripje is eindelijk gepland! 30 en 31 oktober gaan we met z’n 4en naar Philadelphia. Omdat we medewerkers zijn van Marriott, kunnen we goedkoop aan een hotel komen. We slapen dan ook in een hotel midden in Philadelphia, voor maar 68 dollar. En dit is voor een kamer die we met z’n 4en kunnen bezetten, dus dit is nog geen 20 dollar per persoon! Dikke prima dacht ik zo, dan is zo’n tripje nog wel eens de moeite waard. We gaan met de bus, wat ongeveer 3.5 uur duurt en ook maar zo’n 10 dollar per persoon (enkele reis) kost.
Gelukkig doen ze op het werk ook niet moeilijk over vrije dagen, ik heb namelijk 1 november ook een extra dag vrijgevraagd. Op de dag dat we terugkomen uit Philadelphia is het namelijk Halloween! En als we dan toch in Amerika zijn op die dag, kunnen we er maar beter een feestje van maken. Nu nog op zoek naar een outfit, zodat we helemaal in de Amerikaanse cultuur passen (en alvast leuk voor carnaval natuurlijk…Mama, heb jij al een outfit om je biertje in te drinken?).

Ook 5&6 december zijn al vrijgevraagd, zodat we dan met alle interns een traditionele Sinterklaasavond kunnen houden. Voor elkaar cadeautjes kopen, surprises maken en gedichten schrijven. Dus mocht er nog iemand zich geroepen voelen om pepernoten en ander sinterklaassnoep (gevulde speculaas!) op te sturen…M’n adres staat in een van de eerste posts!

Ik zal proberen deze keer minder tijd tussen de verslagen te laten komen, zodat jullie goed op de hoogte blijven van mn avonturen. Blijf vooral reageren, vind ik leuk om te lezen! En ook bedankt voor de kaartjes allemaal, vind ik echt superleuk om te ontvangen dus blijf vooral sturen! Komen allemaal op mn muur te hangen!

X0x0

  • 20 Oktober 2012 - 17:00

    Ingrid:

    Hoi Laura, leuk om weer iets van je te lezen. Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. Geniet er maar lekker van. Merk je nog iets van de verkiezingen?
    Nog een leuke tijd,
    Groetjes Ingrid Govers

  • 20 Oktober 2012 - 20:13

    Francie:

    Ohh, wat ben ik toch trots op je, maar volgens mij wist je dat al.. :)
    Hmm, ik heb nog niet over mijn outfit gedachr, maar dat komt vast wel goed, anders komt m'n schortje wel weer van pas !
    Ik heb al n Sinterklaaslekkernij bij je pakketje zitten, maar die is eigenlijk voor jezelf..
    Lieverd, geniet nog, zoo lief hoe je met die ladies omgaat ! Big hug.. xxx

  • 20 Oktober 2012 - 21:42

    Anouk:

    Hè fijn weer eens iets te lezen, was inderdaad lang geleden. Maar ook een goed teken want dat wil zeggen dat jullie je prima vermaken daar net hard werken, feesten, eten enzo...
    Ook leuk dat jullie nog een tripje gaan maken.
    En halloween zal daar wel een groot feestje zijn. Al goede voorbereidingen op carnaval hier. Succes met het zoeken van een kostuum.
    Gr. Anouk

  • 22 Oktober 2012 - 10:42

    Raischa:

    LAURA IK BEN JALOERS!!

    Oh het klinkt allemaal zó geweldig :D vind het echt heel jammer dat ik geen geld heb om jouw kant op te komen. En het werk klinkt ook allemaal wel boeiend, echt iets voor jou.
    Nog steeds echt een vaag verhaal van dat meisje! Hebben jullie er nog iets van gehoord
    Wel super leuk dat je een tripje gaat maken naar Philadelphia!

    Heel veel plezier nog chickie!
    En voor halloween moet je een konijn, kat of muis worden. DUH

    we appen!

    xx

  • 23 Oktober 2012 - 19:00

    Colet Vd Loo:

    Erg leuk om je verslag te lezen!! Laura,geniet ervan en ik ga op zoek naar lekkere dingen voor jullie Sinterklaasavondje!!

    Gr Colet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 25 Juli 2012
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 6098

Voorgaande reizen:

26 September 2015 - 01 Oktober 2016

Managementstage Washington DC

30 Augustus 2012 - 03 Februari 2013

Stage in Washington DC

Landen bezocht: