Party in the USA - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Laura Putten - WaarBenJij.nu Party in the USA - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Laura Putten - WaarBenJij.nu

Party in the USA

Blijf op de hoogte en volg Laura

24 November 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Happy Thanksgiving!

Dat is wat ik de laatste 2 dagen al zo ongeveer de hele dag hoor. Afgelopen donderdag was het thanksgiving, een typisch Amerikaans feest waarbij iedereen je dus de hele dag (eigenlijk het hele weekend) een happy thanksgiving wenst. Hartstikke leuk maar ik weet verder niet echt wat het inhoudt ofzo. Ik begreep uit alle verhalen van collega’s dat het in ieder geval een feest is waarbij ontzettend veel gegeten wordt. Traditioneel wordt er kalkoen gegeten, gevuld met van alles en nog wat. Daarbij gaat dan aardappelpuree en sperziebonen. Klinkt als een aardig Hollands maaltje! Hier heb ik dan ook tijdens de lunch van mogen genieten op het werk. De zoete aardappel met marshmallows erbij (getver! Zoet!) ging er iets minder goed in haha, dat is toch niet zo mijn ding. Omdat wij als Nederlanders ook wel dol zijn op een feestje met veel eten, besloten Vera (roommate) en ik maar een Nederlands Thanksgiving diner te organiseren. Hartstikke leuk en lekker, allemaal Hollandse gerechten geprobeerd te maken.
We begonnen met nacho’s met zelfgemaakte guacamole (ja, lekker Nederlands he?), vervolgens soep met echte balletjes, spinaziestamppot met een gehaktbal en als dessert hangop en aardbeien met een laagje chocolade erom. Dat klinkt lekker toch? Nou, dat was het ook! En zo hebben wij deze feestdag ook weer overleefd.

Dat het afgelopen donderdag Thanksgiving was, betekent ook dat het alweer langer dan een maand geleden is dat ik een stukje voor jullie geschreven heb. Ik zal dus geen beloftes meer doen over sneller een stukje, want het blijkt wel weer dat dat niet werkt. Het kan dus zijn dat dit verslag een beetje warrig is, omdat ik echt niet meer weet wanneer ik wat gedaan heb.

Allereerst, vorig verslag verdelde ik over een gepland tripje naar Philadelphia. Dit ging dus mooi niet door! Onze grote vriendin Sandy besloot een bezoekje te brengen aan de oostkust van de VS, waardoor het hele vervoerssysteem in DC en omstreken plat lag. Met de bus naar Philadelphia, dat zat er dus niet in.
Omdat we op zondagavond van de hurricane hoorden dat er de volgende dagen geen metro zou rijden, heb ik besloten om die avond maar vast naar mijn hotel af te reizen, zodat ik in ieder geval wel kon werken. Daar aangekomen nog even geholpen met housekeepers bellen met deze mededeling en de vraag of ze vervoer hadden zodat ze toch konden komen. Helaas was dat bij de meesten niet het geval, dus dat zou nog leuk worden. Uiteindelijk heb ik 2 nachten in het hotel geslapen, en zo’n 18 uur per dag gewerkt (van 6 uur ‘s ochtends tot 23.30 ‘s avonds). Gelukkig is dat in de VS niet zo’n probleem, omdat ik alle overuren die ik maak 150% uitbetaald krijg. De paycheck voor die week was dus ook heerlijk, en daar gaat binnenkort een Michael Kors tas van gekocht worden.
Moet zeggen dat ik na deze heftige dagen toch wel blij was dat ik 2 dagen vrij was, en heb dus ook alleen maar rustig aan gedaan. Veel geslapen, programma’s terugkijken enzovoorts.

Verder is mijn stagebegeleider uit Maastricht vorige week ook langsgeweest. Hij komt langs om te kijken hoe het loopt in het hotel, of ze tevreden over je zijn en om te kijken of er nog nieuwe plaatsen te werven zijn. Het gesprek met de begeleider en mijn manager hier in het hotel verliep prima. Ralph (de director of Housekeeping) was hartstikke tevreden over me, ik leek wel z’n dochter en hij zou een manager zoals mij zo aannemen. Ook vroeg hij of ik niet toevallig nog langer kon blijven na m’n stage. Nou, dat geeft wel een indruk over hoe het gesprek ging denk ik haha. Hartstikke tevreden dus! Langer blijven zit er voor nu nog even niet in, eerst nog even van het Maastrichtse studentenleventje genieten, maar wie weet dat ik over 2 jaar wel terugkeer om mijn managementstage hier te doen.

Op vrijdagavond gingen we ook met de begeleider uit Maastricht uit eten met de hele groep, en een van de managementstagiaires was die dag ook jarig. Dat moest natuurlijk uitgebreid gevierd worden! Nadat we uit eten waren geweest, wat overigens ook hartstikke leuk en lekker was, hebben we er een mooi feestje van gemaakt. Gelukkig had ik voor die zaterdag al vrijgevraagd, dat was maar goed ook, iedereen in ons appartement liep er behoorlijk brak bij! ;)

Laatst ben ik met Vera naar Baltimore geweest. Dit ligt ongeveer een uurtje met de trein van DC af. Prima om te doen dus voor een dagje. ‘s Ochtends vroeg vertrokken, zodat we de hele dag voor ons hadden. In Baltimore bleek uiteindelijk helemaal niet zo veel te doen te zijn helaas, waardoor het ‘s middags toch weer op shoppen uitkwam. Vervelend! ;)
Zijn daar nog wel naar een leuk museum geweest, Ripley’s Odditorium. Het was een enigszins interactief museum met allerlei voorwerpen en dingen die vroeger en nu raar gevonden werden. Bijvoorbeeld een schilderij gemaakt van hamburgervet, een hele miniatuurstad gemaakt van tandenstokers enzovoorts. Daar hebben we dus wel heel veel lol gehad. Verder daar nog een beetje door de haven geslenterd, was jammer dat het geen goed weer was, dan ziet het er toch allemaal wat leuker uit.

Verder ben ik afgelopen week toch nog naar Philadelphia gegaan met Nadine. Wij waren de enige die die dagen vrij konden krijgen, dus zijn we maar met z’n 2en gegaan. We vertrokken op dinsdagochtend vroeg met de bus. Philadelphia is namelijk 3,5 uur rijden. Gelukkig is er voor ons als Europeanen genoeg te zien onderweg, want dan zie je eens echt traditionele Amerikaanse dorpjes langs de snelweg liggen. Aangekomen in Philadelphia op zoek naar het hotel. Gelijk heel wat kilometers gelopen, want het was toch iets verder dan gedacht. Dat lopen hebben we ‘s middags maar voortgezet, voor mijn gevoel hebben we de hele stad lopend gezien. In Philadelphia staat het welbekende Love Sign, waar natuurlijk foto’s gemaakt moesten worden met onze dispuuts/Caves trui. Verder de trappen gezien van de film Rocky (al had ik die nog nooit gezien, en zegt het met dus niet zoveel haha) en nog veel meer. ‘s Avonds waren we hartstikke kapot van het lopen, en aangezien we in een heerlijk zacht hotelbed lagen zijn we ook redelijk op tijd weer in slaap gevallen. De volgende dag weer op tijd opgestaan, want we hadden de dag ervoor een IHOP restaurant gezien. Dit is een restaurant dat vooral bekend staat om zijn ontbijt, ze hebben er American Pancakes in allerlei soorten en maten. Hier hebben we dan ook heerlijk ontbeten, zodat we klaar waren om naar het Adventure Aquarium te gaan. Dit ligt aan de overkant van de rivier in Philadelphia, en dat is ook gelijk een andere staat, New Jersey. Weer een staat erbij dus op het lijstje!
Het Adventure Aquarium is wel echt een aanrader, het is allemaal vrij kinderlijk opgezet, maar je kunt er allerlei leuke dieren zien en kleine haaien en roggen aaien. Wij hebben ons daar in ieder geval wel vermaakt!
‘s Middags nog door South Street gelopen, wat een beetje de alternatieve wijk is van Philly. Daar nog genoten van een Philly Cheesesteak, wat eigenlijk niet meer is dan een veredeld broodje shoarma met kaas. Wel lekker!

En nu zijn we weer gewoon aan het werk, waar ik het nog steeds prima naar mn zin heb, ook niet onbelangrijk! Het volgende tripje is al gepland, New York op 17,18,19 december. Jippie!
Ook is het rooster voor inauguration (van President Obama, gehouden in DC) bekend. Alle Housekeeping managers werken dan 12 uur per dag, dus ook ik. Dit is omdat de gehele stad wordt afgesloten voor verkeer, en we dus bijvoorbeeld geen linen binnen krijgen. De goedkoopste kamer die we tijdens dat weekend hebben in het hotel kost maar liefst $899 per nacht. En het leuke is, je moet deze kamer dan ook nog eens voor het hele weekend boeken! Daar zit je dan in, in een veredelde kartonnen doos (zo klein zijn deze kamers) voor $3600. Genieten!

Ik vind het verhaal nu wel weer lang genoeg, heb volgens mij alle hoogtepunten wel verteld…
Tot het volgende verhaaltje maar weer!!
(Oh en ben alweer over de helft van de stage heen, voor je het weet ben ik dus weer in Nederland aan het ronddwalen!)

x0x0

  • 25 November 2012 - 11:59

    Marianne Peters:

    Hoi Laura,

    Dat klinkt goed; als een lange vakantie met dan ook nog wel werken... (ok soms lange dagen; maar dat heeft dan ook wel wat). Tjee wat maak jij veel mee.
    Dat belooft nog wat voor de komende helft van je stage.

    Het ga je goed

    gr Marianne

  • 26 November 2012 - 14:23

    Francie:

    Je hebt je belofte waargemaakt..leuk!!

    -XXX-

  • 13 December 2012 - 20:21

    Egle :

    Weer een leuk verhaaltje. Aventure Aquarium lijkt mee leuk, dolfijnen en zo...
    Jij maakt een Leuke tijd in je leven Laura. Leuke ervaringen,nieuwe mensen,mooie plaatsen. Ik vind het fijn voor jou. Jou papa praat altijd zo trots over jou:"Mijn oudste dochter werkt in Amerika, in een beroemde hotel......l(naam weet ik niet meer)...."'
    Geniet maar ervan, doe jij goed, trouwens. Laat je dromen uitkomen, (doe jij ook goed).
    Veel plezier nog daar , fijne Kerstdagen en Nieuw Jaar.

    Tot ziens een keer bij jou verhaaltje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 25 Juli 2012
Verslag gelezen: 633
Totaal aantal bezoekers 6093

Voorgaande reizen:

26 September 2015 - 01 Oktober 2016

Managementstage Washington DC

30 Augustus 2012 - 03 Februari 2013

Stage in Washington DC

Landen bezocht: