Merry Christmas and a Happy New Year! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Laura Putten - WaarBenJij.nu Merry Christmas and a Happy New Year! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Laura Putten - WaarBenJij.nu

Merry Christmas and a Happy New Year!

Blijf op de hoogte en volg Laura

08 Januari 2013 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Fijne Sinterklaas, Merry Christmas, Happy Hanukah and Happy New Year!

Zo zie je maar eens, wat je allemaal moet zeggen als er een maand geen berichtje geplaatst is. Je mist nogal wat feestdagen hoor!
Wij begonnen December uiteraard met Sinterklaas! Want we mogen dan wel zo’n 6000 km aan de andere kant van de ocean zitten, Sinterklaas vieren zullen we! We hadden op tijd in November al lootjes getrokken met de hele groep, en toch kreeg iedereen het weer voor elkaar om (hotelschooleigenschap…) op 4 November nog de cadeautjes te moeten gaan halen. Dit deed echter niet onder voor de pret, want iedereen is er toch in geslaagd om de juiste cadeautjes en een leuk gedicht voor iedereen in elkaar te zetten!
Na de surprises zijn we naar een bar hier in DC geweest, waar je een Happy Hour (in dit geval een hele avond, alle drankjes zijn dan $3) kunt aanvragen met een speciale reden. Wij hadden dus een mail gestuurd met de mededeling dat Sinterklaas jarig was, en of we daar een Happy Hour voor konden krijgen. Ja hoor, dat kon wel. Dus we hebben er daar een mooie avond van gemaakt. Ik was zelfs gekleed als zwarte piet, inclusief cape en hoedje!

Het volgende hoogtepunt van December was het tripje naar New York! Samen met Vera ben ik 2 nachtjes naar New York geweest om te genieten van deze geweldige stad. We vertrokken ‘s avonds na het werk met de bus. Na een uurtje of 4,5 stonden we er dan eindelijk weer…the city that never sleeps! Wij moesten toch wel gaan slapen en zijn dus naar ons hotel vertrokken, het Marriott Marquis op Times Square. Dit is echt een super gaaf hotel, midden op Times Square, met 48 verdiepingen.
We sliepen daar voor 99 dollar per nacht, wat voor dit hotel echt een koopje is. Toch bij de Front Desk even gevraagd of we een kamer met Times Square view konden krijgen. Dit kon wel, kostte normaal 100 dollar per nacht extra, maar voor ons kon dit deze keer wel geregeld worden. Daarna kwam de vraag of we een hoge of lage verdieping wilde…Wat denk je nu zelf? Zo kwam het dat we een kamer binnen wandelden op de 45e verdieping, met uitzicht op Times Square! Kan het nog beter?
Door de energie die we hadden gekregen van het enthousiast zijn, wilden we nog laaaaang niet slapen en zijn dus buiten nog maar een rondje gaan lopen. Het is toch de stad die nooit slaapt, dus ook na 12 uur is er nog genoeg te doen. Toch maar gaan slapen daarna omdat we ook niet te laat op wilden staan, we wilden zoveel mogelijk van de stad zien in zo weinig mogelijk tijd!
Volgende ochtend begonnen met een wandeling richting Central Park. Onderweg lekker American Pancakes als ontbijt gegeten, in hetzelfde tentje waar ik met Iris in Februari gegeten heb. Vervolgens gaan wandelen door Central Park, waar we het de hele tijd al over onze lievelingsserie Gossip Girl hadden. Veel scenes worden daar namelijk opgenomen, dus we liepen alle opname-plekken te spotten…En ineens zien we daar iemand die ons wel heel bekend voorkomt uit de serie! Lily van der Woodsen, een van de hoofdrolspeelsters uit de serie. Na heel even twijfelen toch maar erachteraan gerend voor een foto…Want deze kans kregen we natuurlijk maar een keer!
Nadat we daarna al onze energie opgebruikt hebben door het exciting zijn door deze toevallige ontmoeting zijn we maar even een middagdutje gaan doen in het hotel. Helaas, dat ben ik nog steeds niet verleerd! Zeker niet wanneer er een heerlijk hotelbedje op me wacht…
De rest van de tijd in NY nog veel rondgewandeld, beetje geshopt en uit eten geweest met (oud-)studenten van de hotelschool die op dit moment in NY wonen. Heel erg gezellig!

Toen we terugkwamen was het alweer zo goed als tijd voor Kerst…Die was voor mij dit jaar vooral erg saai, omdat ik allebei de dagen (en dat zijn hier kerstavond en kerstdag, 2e kerstdag kennen ze hier niet) heb moeten werken. Het was in het hotel ook helemaal niet zo druk, iedereen vlucht rond deze tijd de grote steden uit, op naar familie. De 2e avond heb ik met een college heel de avond spelletjes gedaan. Heel vervelend om daar voor betaald te worden ;)
En dan gaan we alweer naar de laatste feestdag van het jaar…Oud en nieuw! Ook deze avond was ik de gelukkige om te mogen werken tot 23.30. Het was een erg drukke avond met veel gasten die van allerlei dingen wilden hebben in hun kamer, dus heb als een dolle door alle gangen gerend. Maar toen was ik wel om stipt 23.30 klaar, en heb me toen als een gek naar ‘huis’ gehaast! Daar was ik gelukkig nog op tijd om het aftellen mee te maken. Daarna zijn we nog met een select groepje naar een club geweest, om daar nog even wat drankjes te drinken op het nieuwe jaar.

Dat waren alle feestdagen alweer! En zo zie je maar weer hoe snel de tijd voorbij vliegt…Want dit is zelfs alweer een week geleden. Tussen alle feestdagen door is er gewoon gewerkt, wat ook nog steeds prima gaat. Niet veel nieuws, maar wel nog steeds goed naar m’n zin. Op de vrije dagen zijn er ook geen special dingen meer gedaan, we hebben inmiddels Washington zelf wel gezien (al bedenk ik me de laatste tijd toch nog allerlei dingen die gedaan moeten worden voor vertrek).
Want dit vertrek is ook over 4 weken alweer! Er moet nog 3 weken gewerkt worden, waaronder de dagen van de inauguratie. Hier leeft iedereen heel erg naartoe, er zijn zelfs al speciale Obama&Biden cookies binnen die aan de gasten uitgedeeld gaan worden.
En na de inauguratie zijn er nog 3 werkdagen te gaan voor ik hier afscheid zal moeten nemen. Dit zal niet leuk worden, want ben echt zo ontzettend gewend hier en voel me zo op m’n plek. Al heb ik toch ook wel weer zin om lekker de student uit te hangen in het mooie Maastricht. Borrelen in de kelder van Caves en in de bar…En in m’n eentje slapen op een kamer met een tweepersoons bed! Vooral dat laatste zal wel wennen zijn, omdat ik nu 5 maanden lang m’n kamer heb gedeeld met 2 anderen. Dat zal wel stil worden…!
Na het werken nog een paar dagen over voor vertrek, die waarschijnlijk vooral besteed zullen gaan worden aan het inpakken van de koffer(s)…Hoe ga ik het allemaal weer mee krijgen? En wie weet zit er nog een tripje naar Miami in, nog wat zon meepakken!

We zullen het allemaal wel zien, de tijd vliegt, en voor ik het weet is het alweer zover!! M’n lijstje wat er thuis in de koelkast moet staan op 6 februari is al bijna klaar, en daar verheug ik me ook wel op! Kroketten, optimal, kaas….Hmmmmmmm…

Wie weet komt er nog een verslagje…En anders tot over een paar weken!!!

X0x0

  • 08 Januari 2013 - 09:28

    Mama:

    Jaaa, de tijd vliegt, nog heel eventjes en dan kun je thuis weer de koelkast induiken, ik ga de kroketten vast rollen, de koeien melken voor de Optimel, meteen maar ff kaas van maken verder...de goulash staat al te pruttelen, de erwtjes zijn gedopt, kortom: ik ben blij dat je bijna weer naar het altijd pittoreske Best komt voordat je weer de student gaat uithangen in Maastricht !!
    Enjoy your last weeks in D.C. , I'll be there on february 6th to hug you ... XXX

  • 08 Januari 2013 - 18:13

    Ingrid:

    Hoi Laura, fijn dat je het zo naar je zin hebt. Geniet er maar lekker van en Miami is natuurlijk ook super, nu je de kans hebt. Ik hoorde van Iris dat jullie al weer een afspraak hebben gemaakt. Ja, het gewoon door.
    Nog veel (werk) pezier,
    Groetjes Ingrid

  • 19 Januari 2013 - 20:01

    Egle:

    Leuk verhaaltje alweer! Geniet maar van de laatste weken in US. Wij zullen leuk vinden je weer hier te zien. Misschien gaan wij samen uiteten of zo, je leuke verhalen luisteren. Heb ik er zin in! Tot gauw!!
    groetjes Egle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 25 Juli 2012
Verslag gelezen: 569
Totaal aantal bezoekers 6094

Voorgaande reizen:

26 September 2015 - 01 Oktober 2016

Managementstage Washington DC

30 Augustus 2012 - 03 Februari 2013

Stage in Washington DC

Landen bezocht: